Vol Ledig Ademen

De techniek van de Vol - Ledige Ademhaling

 

Kijk eerst kalm naar je houding. Recht je rug vanuit het bekken.

Trek je kin iets in, naar je borstbeen.

Adem in door de neus, sluit de mond. Concentreer je.

Belangrijk: begin met een totale uitademing!

 

Adem uit:

Van boven naar beneden: trek de buikspieren zo ver mogelijk naar achteren, knijp de anus dicht en blaas alle lucht door de neus uit of mond.

 

Adem in:

Van beneden naar boven door de neus: ontspan de buikspieren en de anus, vul de buik, vervolgens het middenrif, de flanken en daarna de toppen van de longen met lucht (nieuwe levensenergie).

 

Adem rustig en kalm, concentreer je, let op je houding, laat je uitademing overvloeien in je inademing. “ Go with the flow!”

Leg eventueel je handen op je buik en neem deze mee in de beweging van je ademhaling. De inademing kan je extra ondersteunen door je armen gelijktijdig mee te laten bewegen naar boven, waardoor meer opnamecapaciteit ontstaat. Voor de uitademing geldt dit andersom.

 

Met de uitademing laat je afvalstoffen o.a. koolstofdioxide los. Bij de inademing neem je nieuwe levensenergie of Prana tot je. Doe dit met aandacht ! Bij werkelijke concentratie op de adem ben je gedachtenvrij, waardoor je kalmer wordt en dichter bij je innerlijke rust komt. Door verkeerd ademen krijgt men ophoping van koolstofdioxide, waardoor blokkades ontstaan. Bij persoonlijke crises, geeft bewustwording van de techniek van de vol – ledige adem onmiddellijke verlichting en het verleden kan worden losgelaten. NU creëer je letterlijk ruimte om het nieuwe leven door de neus in te ademen….en…van boven naar bededen uit… trek de buikspieren aan….door de mond weer uit.

 

Ademleer

John Thomas Bot

Eikenlaan 51, F337

1231BG, Loosdrecht

Tel: 06 - 15612611

info@ademleer.nl